Imate pravico do vračila v
14-ih dneh po prejemu svojega Vzigalna tuljava za Motor
Več
V naši Vzigalna tuljava za Motor spletni trgovini so na voljo naslednji načini plačila
Več
Po oddaji svojega naročila v naši Vzigalna tuljava za Motor trgovini, lahko izberete svojega kurirja
Več
Vpišite Vašo e-poštni naslov in geslo
Nimate računa na EUavtodeli.si? Registrirajte, v manj kot 1,5 minuti.
IZBERITE SVOJ AVTO
Izberite svoj avto za nakup rezervnega dela, ki se 100% ujema z vašim avtom
Vžigalna tuljava - funkcija, naloga in proizvajalci
Za vžig mešanice goriva in zraka v bencinskem motorju je potrebna visoka električna napetost, ki se bo ustvarila s pomočjo iskre na elektrodah vžigalne svečke. Naloga vžigalne tuljave je v tem primeru pretvorba običajne, 12 voltne napetosti akumulatorja, v želeno visoko napetost. Torej, vžigalna tuljava je zgrajena podobno kot transformator, ki uporablja princip elektromagnetne indukcije. Sestavljena je v bistvu iz laminiranega železnega jedra, ki vsebuje dve tuljavi, in sicer primarnega ter sekundarnega navoja izdelanega iz bakrene žice. V trenutku vžiga skozi primarni navoj prečka tok s čimer inducira visoko napetost na sekundarnem navoju. Od tam visoka napetost preko kabla za vžig preide na vžigalno svečko. Vžigalne tuljave lahko ustvarijo napetost med 15.000 in 30.000 volti, seveda odvisno od modela. Ima valjasto ohišje in se nahaja v motornem delu vozila. Obstajajo tuljave različnih vrst, za različne, danes konvencionalne vžigalne sisteme. Med vodilnimi blagovnimi znamkami tuljav so BOSCH, BERU, NGK, JANMOR HELLA, HITACHI in VALEO.
Življenjska doma vžigalne tuljave in vzroki za napake
Življenje vžigalne tuljave se skrajša zaradi stalnih mehanskih in termičnih vplivov. Omejitev prevoženih kilometrov je nekje med 60.000 do 80.000 kilometri. Natančna življenjska doba pa se lahko zelo razlikuje. Starejše vžigalne tuljave so pogosto poškodovane zaradi pregretja med kratkim stikom. Možne mehanske poškodbe so vsestranske in jih na primer lahko povzročijo močne vibracije motorja, poškodbe glodalcev ali puščanje motornega olja. To vodi do okvare kablov ali zloma tuljave.
Kdaj je vžigalna tuljava okvarjena - Preverjanje in zamenjava vžigalne tuljave
Tehnično zanesenjaški ljudje lahko preverijo in po potrebi zamenjajo vžigalno tuljavo sami. Pokvarjena vžigalna tuljava se pogosto kaže v nestabilnem ali poskakujočem motorju, še posebej pri nižjih hitrostih in v fazi segrevanja motorja. Pogost simptom je tudi zatajitev začenega vžiga. Električni pregled se opravi z merjenjem upornosti. Odvisno od zasnove vžigalne tuljave, mora biti upornost primarnega navoja/navitja med 0,3 in 2 ohmi, sekundarnega navitje/navoja pa med 8 in 19 kilohmi. Natančna navodila za preverjanje in zamenjavo vžigalne tuljave je mogoče najti na internetu in v strokovni literaturi. Novo vžigalno tuljavo, kakor tudi razne druge dele za številne avtomobilske znamke, lahko cenovno ugodno dobite v naši spletni trgovini.